طرز تهیه کیک اسمارتیزی

طرز تهیه کیک اسمارتیزی

مواد لازم برای پخت کیک اسمارتیزی

شکریک فنجان
کره ( نرم شده)۲۵۰ گرم
آرد۲۲۵ گرم
بیکینگ پودریک قاشق چایخوری
پودر کاکائو تلخ۵۰ گرم
تخم مرغ همزدهسه عدد
شکلات تلخ خرد شده۲۵۰ گرم
اسمارتیز۷۰۰ گرم
مواد لازم برای پخت کیک اسمارتیزی

طرز تهیه :

فر را با دمای ۱۴۰ تا ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. یک قالب کیک گرد به قطر ۲۰ سانتی‌متر بردارید، آنرا چرب کرده و داخل آن کاغذ روغنی بگذارید. شکر، ۱۲۵ گرم کره و یک لیوان آب را در داخل یک قابلمه اضافه کرده و هم بزنید. حالا قابلمه را روی حرارت کم گاز گذاشته و به مدت پنج دقیقه روی حرارت هم بزنید تا کره آب شده و با شکر خوب مخلوط شود.

پس از آن که خوب با هم ترکیب شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را در یک کاسه بزرگ ریخته و هم بزنید. سپس در وسط مواد یک سوراخ بزرگ ایجاد کنید. مایه شکر و کره را پس از خنک شدن و تخم مرغ‌ها را در داخل این سوراخ اضافه کرده و سپس با یک قاشق فلزی، تمام مواد را با هم به آرامی ترکیب کنید.

سپس مایه آماده شده را داخل قالب کیک بریزید. قالب را به مدت ۵۰ دقیقه در فر بگذارید تا کیک شما پخته شود. پس از آن که کیک پخت، به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید تا خنک شود.شکلات تلخ و کره باقی‌مانده را در یک قابلمه روی حرارت به مدت پنج دقیقه آب کرده و ترکیب کنید. سپس به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید تا خنک شده و خودش را بگیرد. سپس روی کیک از شکلات و کره آب شده بریزید. حالا اسمارتیزها را روی آن با هر شکلی که دوست دارید بچینید. اسمارتیزها را مقداری فشار دهید تا روی کیک بچسبد. حالا کیک شکلاتی با روکش اسمارتیز شما آماده است.