متخصصان تغذیه در مورد نان چه می گویند؟

✅ متخصصان تغذیه اظهار داشتن:‼️

آرد سفید که در تنور نان سنگک با دمای ۴۰۰ درجه و بالاتر پخته شده فقط قند را وارد بدن می کند.قند بدون ویتامین نمی تواند تبدیل به انرژی شود و تبدیل به چربی می شود و موجب می شود شکم و پهلو را بزرگ کند، افزایش این فرایند می تواند موجب ناراحتی و بیماری کبدی شود و فرد را به کبد چرب مبتلا کند.

?نان سنگک ریگی باید با ریگ داغ پخته شود و نان روی ریگ داغ بپزد درحالی که در نانوایی ها اکنون شعله های داغ بالای سرنان است و بعد از نان به سطح فلزی یا ریگ می رسد حرارتی که به نان می رسد حدود ۴۰۰ درجه است. نان سنگک که می توانست بهترین نان باشد امروز بدترین نان ایران است.

?متخصص تغذیه و رژیم درمانی دلایل نامرغوب بودن نان سنگ را برشمرد و گفت:سفید کردن آرد تا ۱۸ درصد، دمای بالای تنور تا ۴۰۰ درجه، استفاده از بدنه فلزی و دمای مستقیم به جای استفاده از ریگ و دمای غیر مستقیم موجب شده تا نان سنگک مرغوبیت و خاصیت خود را از دست بدهد.

?نان سفید منجر به سرطان های پروستات، سینه، خون و صفرا می شود اضافه کرد:با مصرف نان سفید و برنج سفید و البته کیک و کلوچه و شیرینی قنادی و بیسکویت و ماکارونی و قند و شکر، آنچه وارد خون می شود قند بدون ویتامین های گروه B است.