طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

ابتدا ۱۵۰ گرم کره را در تابه ای بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود قبل از اینکه کره شروع به جوشیدن کند از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.
در این میـان ۲۵۰ گرم بیسکوییت گنـدمی ساده را داخل غذاساز بریزد و دستـگاه را روشن کنید تا بیسکویت ها کاملا پودر شود، سپس کره آب شده را بریزید و دستگاه را مجدد روشن کنید تا کره و بیستکوییت با هم ترکیب شوند.
قالب مورد نظر را که بهتر است از نوع قالـب های کمربندی باشد با کمی کره و یا روغن چرب کرده و مخلوط بیسکویت را داخل آن بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا خوب منسجـم شود .
سپس برای نیم ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سفت شود. در این فاصله مواد میانی کیک را آماده نمایید برای این کار ۴۰۰ گرم پنیر خامه را به همراه نیمی از ماسکارپونه و شکر را در کاسه بزرگی بریزید و با همزن برقی خوب بزنید تا با هم ترکیب شوند.
سپس نیمی از پودر قند، نمک ، ۶۰گرم خامه و پوست رنده شده یک عدد لیمو را افزوده و مواد را خوب مخلوط نمایید .
در مرحله بعد تخم مرغ ها را یک به یک افزوده و هربار خوب هم بزنید، در ادامه آرد ذرت را کم کم اضافه نموده و دوباره هم بزنید تا مایه یکدست شود.
کراست را از یخچال بیرون آورده و مایه آماده شده را روی آن بریزید و برای نیم ساعت تا ۳۵ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه بپزید.
بعد از اینکه چیزکیک پخت آن را در همان فر رها کنید تا خنک شود ، سپس برای ۲۵ دقیقه دیگر با دمای ۱۵۰ درجه بپزید.
در این میـان آب لیمو ترش را بگیـرید و دو قاشق از آن را با باقی مانـده ماسکارپونه مخلوط کرده و برای نیم ساعت در محیطی گرم بگذارید تا طعم لیمو به خرد پنیر برود.
بعد از اینکه چیزکیک برای ۲۵ دقیقه دیگر پخت و آماده شد آن را در همان فر رها کرده و مواد رویه چیز کیک را آماده نمایید.
پنیر ماسکارپونه طعم دار شده را با باقی مانده پودر قند و باقی مانده خامه مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا یکدست شود.
در ادامه شکلات چیپسی را افزوده و مجدد هم بزنید و در مرحله آخر مایه بدست آمده را روی چیزکیک بریزید و با کاردک خوب پخش کنید و برای ۶ تا ۸ دقیقه با دمای ۱۷۰ درجه بپزید .

بعد از این مدت زمان چیزکیک را در همان فر رها کنید تا خنک شود ، بعد از اینکه چیزکیک نیویورکی بخوبی خنک شد آن را از فر خارج کرده و برای یک شب تا یک روز در یخچال بگذارید تا خوب جا بیافتد.