مواد لازم خمیر پیتزا

مواد لازم خمیر پیتزا

آرد گندم۳ لیوان
آب۱ لیوان
نمک¼ قاشق چایخوری
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
پودر خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا 

ابتدا آرد را یک الی دو مرتبه الک می کنیم تا کاملا صاف و نرم شود سپس آنرا کنار می کذاریم ، در ادامه پودر خمیر مایه فوری را با ۱ لیوان آب ولرم کاملا مخلوط می کنیم و به مدت ۵ دقیقه به آن دست نمی زنیم و کنار می گذاریم تا عمل بیاید.

آرد الک شده را از وسط باز می کنیم و خمیر مایه و نمک،روغن زیتون را داخل آن می ریزیم و از کنار آرد شروع به مخلوط کردن آن ها می کنیم تا زمانی که خمیر خودش را بگیرد و آن وقت شروع می کنیم به ورز دادن تا خمیر نرم شود

سپس روی یک سطح صاف مانند تخته آشپزخانه مقداری آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم و مجددا شوع می کنیم به ورز دادن و چندین بار آن را باز می کنیم و جمعش می کنیم تا اگر هوایی در خمیر وجود دارد خالی شود.

اگر خمیر حجمش زیاد شده بود یعنی حدودا دو برابر قبلش نشان دهنده این است که خمیر شما آماده شده است،پس روی تخته آشپزخانه یا هر سطح صافی کمی آرد می پاشیم و خمیر را روی آن قرار می دهیم و به ۴ قسمت مساوی تقسیم می کنیمو هر ۴ قسمت را به صورت جداگانه ورز می دهیم و فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد می گذاریم تا گرم شود و یک ظرف آب داخل فر قرار می دهیم تا زمانی که آب در حال بخار شدن بود، ظرف های خمیر را داخل آن قرار دهیم.

ظرف های مخصوص پخت خمیر پیتزا را با قلموی آشپزخانه و مقدار کمی روغن مایع چرب می کنیم سپس خمیرها را در کف ظرف ها پهن می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه اجازه می دهیم تا خمیر های پهن شده در ظرف ها کمی بالا بیایند.
سپس با بخار شدن آب داخل فر،ظرف های خمیر را داخل آن قرار می دهیم تا به مدت ۱۰ دقیقه نیم پز شوند و پخت ابتدایی خمیر انجام شود. سپس ظرف ها را خارج می کنیم و می توانید همان لحظه استفاده کنید و یا نان ها را فریز کنید و هر زمان تمایل داشتید استفاده کنید.